Euregio 2017-10-15T13:22:40+00:00
Highlights aus Euregio

SCAPINO BALLET ROTTERDAM

NEWS: Scapino Ballet Rotterdam - New Adventures   31. OKTOBER Aanvang: 20:00 uur PARKSTAD THEATERS LIMBURG - HEERLEN - RABOzaal In New Adventures van Scapino Ballet Rotterdam zorgen drie eigenzinnige choreografen samen voor een zinderende dansavond. Wie houdt van topdans en nieuw avontuur zit op het puntje van zijn stoel bij het werk van Itamar Serussi, Felix Landerer en Martin Harriague. Open voor nieuwe invloeden Deze nieuwe generatie choreografen beperkt zich niet tot één stijl, maar staat open voor allerlei nieuwe invloeden. Itamar Serussi geldt als een van de spannendste dansmakers van dit moment. Hij vertelt zijn verhalen met een stortvloed aan beelden, humoristisch en vlijmscherp. Felix Landerer mengt een vloeiende, organische dansstijl met virtuoze urban-bewegingen waar het plezier vanaf [...]

Von | 4. Oktober, 2017|

KRISZTINA DE CHÂTEL | VA WÖLFL

NEWS: Krisztina de Châtel / VA Wölfl - Thron (reprise)   25. OKTOBER Aanvang: 20:30 uur PARKSTAD THEATERS LIMBURG - HEERLEN - LIMBURGzaal Dit najaar gaat het minimalistische Thron van de Nederlands-Hongaarse choreografe Krisztina de Châtel en de Duitse kunstenaar VA Wölfl in reprise. Mooi, want zo kan ook het huidige publiek kennismaken met deze gedenkwaardige voorstelling. Een klassieker van de Nederlandse moderne dans. Thron bouwt voort op het minimalistische werk uit de beginjaren van De Châtel, waaronder Lines (1979), en combineert dat met een individuele benadering van de dansers. De choreografie gaat over ingehouden kracht, onvoorstelbare toewijding en een steeds heviger beheerste energie in een magische strijd met de tijd. VA Wölfl verzorgt ook voor de reprise van Thron [...]

Von | 4. Oktober, 2017|

GEFEIERT!… UND DOCH…

GEFEIERT! ...und doch... Ballet National de Marseille (F) mit „Le Corps du Ballet National de Marseille” Eine Nachtkritik von .Klaus Dilger Erneut Standing Ovations in Heerlen, mit denen das Publikum des schrit_tmacher Festivals die Leistungen der Tänzerinnen und Tänzer feiern will und auch die der Choreographen, Lichtgestalter, Kostümdesigner und Komponisten, all derjenigen, die zwar an diesem Bühnenwerk beteiligt waren, die aber nicht ihren Körper, seine Fähigkeiten und Schwächen, auf der Bühne präsentieren dürfen oder auch müssen. Der Körper als Instrument der Kunst, aber eben auch als klare Abgrenzung des Individuums in seiner Einmaligkeit und Identität gegenüber jedem Anderen und damit auch in seiner ganz direkten und persönlichen Verwundbarkeit und Verletzlichkeit. „Le Corps (der Körper) de Ballet“ meint aber genau das Gegenteil [...]

Von | 21. März, 2017|