DANCE&DARE | Fragmente | 23.11.2019

„The Great Ghosts“ gewann am Wochenende den Preis der Jury als bester Film beim dancescreen 2019 + TANZRAUSCHEN Festival Wuppertal

Eine andere Art der Filmbesprechung

von Annelie Andre

Inspired by „The Great Ghosts“ by Pierre-Hubert Martin, Louise Narboni, Yoann Bourgeois

a head and a forehead

a crumbling noise

a shivering bone

on a seeking hand

.

white eyes, black stone

in circles she flies

making steps on thick air

and upwards she falls

.

why in the world

would she stop to become

more and more dust

while her skin dissolves?

.

it’s balanced

it’s slow

and motions grow

when the earth starts to tilt

this infinite dream

.

dive into worlds

and heavens

and hells

of transparent souls

where stories unfold

.

their bodies in love

but craving for hold

on flickering screens

and promising scenes

.

blurry borders

and so defined lines

are spiraling endlessly

why shouldn’t I?

.

ghosts are as present

as their betrayed shells

and gods and believers

don’t cry but they yell

.

silently walking

on marble grounds

an ongoing struggle

like steps on clouds

.

magnets and arrows

cutting through thoughts

and gravity flowing

like ghosts, enclosed

screenshot from the film

screenshot from the film „the great ghosts“

Wenn sich Arme durch satte Luft bewegen, schwanken leichte Füße.

Kannst du mich halten, wenn ich stürze?

In deinem Nacken verweilen will ich. Eine Flucht.

.

Komm, wir verschmelzen leblos, wir versteinern.

In marmornen Welten finden wir Ruh.

.

Auf den Dächern der Stadt fliegen Gedanken.

Herz- oder himmelwärts?

Musik in der Ferne streichelt leise Köpfe.

.

Komm, wir fallen in bodenlose Gruben, in endlose Weiten.

Wer nicht fällt, schwankt ewig.

.

Strebst du nach meiner Schwere oder lässt du uns fliegen?

Abwärts – zögernd.

Und aufwärts?

.

Tastend das Leben vermessend, die Finger verwebt.

Komm, wir verschwinden.

screenshot from the film

screenshot from the film „the great ghosts“