//Nachtkritiken
Nachtkritiken2019-02-25T05:30:52+01:00

Nachtkritiken

Hier finden Sie neue, intermediale Auseinandersetzungen mit Tanzereignissen aus unserem “dance&dare”-Labor. Interviews und Rezensionen zum Tanz, für den wir versuchen wollen, eine adäquate “Sprache” zu finden.

POST-EVERYTHING – dance&dare laboratory –

POST-EVERYTHING - dance&dare laboratory - a film essay in the framework of dance&dare laboratory – created during moving futures festival in Breda | NL – by Barbara Schröer | camera & editing and Ilona Roesli | text The intermedial Dance&Dare laboratory for Re-Writing Dance is an international collaboration of [...]

Von |26. April, 2019|

“What the hell is water?” – YY Dance Company | New York

“What the hell is water?” Yin Yue YY Dance Company New York - "The Edge of 30 Degrees" Ilona Roesli   Ruim tien jaar geleden begon een van mijn favoriete schrijvers, David Foster Wallace, zijn toespraak aan recent afgestudeerden met een parabel over twee jonge vissen: There are these [...]

Von |18. März, 2019|

schrit_tmacher justDANCE! – Giselle – Dada Masilo

Giselle Dada Masilo By: Ilona Roesli Na Swan Lake, Romeo en Juliet en Carmen blijft ook Giselle niet onaangeroerd door de Zuid-Afrikaanse choreografe Dada Masilo. Haar herinterpretaties van klassieke balletuitvoeringen nemen  wereldwijd een grote vlucht. Ook Giselle gaat gepaard met Masilo’s liefde voor het klassieke negentiende-eeuwse ballet. Concessies doen, [...]

Von |15. März, 2019|

“What the hell is water?” – Uraufführung in Aachen

“What the hell is water?”   The Edge of 30 Degrees Yin Yue Dance Company eröffnet in Aachen das schrit_tmacher Festival By: Ilona Roesli "...The Edge of 30 Degrees dips a toe in uncharted waters..." In a commencement speech over a decade ago, one of my favourite writers, David [...]

Von |15. März, 2019|

Dada Masilo’s “Giselle” is a striking view on romantism

Giselle Dada Masilo By: Ilona Roesli "...In a world in which we use terms such as hybridity, multiculturalism, globalisation and world citizenship, the lack of other cultural voices and the dominant presence of the Western canon is striking..." After Swan Lake, Romeo and Juliet and Carmen, the South-African born [...]

Von |13. März, 2019|